Nieuwe versie en functies van Google Analytics
Analytics is een gratis statistiekenprogramma van Google waarmee men conversiegegevens kan bijhouden van zijn website, zien waar bezoekers vandaan komen, welke zoekwoorden ze hebben gebruikt, hoe lang ze op de site blijven en nog veel meer.
Door deze gegevens te analyseren kan men elementen op de site identificeren die moeten worden gewijzigd om de klantenbinding te verbeteren. Daarnaast is Google Analytics volledig geïntegreerd in de AdWords-interface en met uw AdWords-campagne, zodat u gemakkelijk uw ROI voor AdWords kunt bijhouden.
Nieuwe functies van Google Analytics
De nieuwe versie van Google Analytics is klaar en Google vervangt daarom de komende weken de oude versie. De nieuwe versie heeft een vernieuwde interface met een nieuw ontwerp. Hiermee kunt u uw gegevens nog gemakkelijker segmenteren en onderzoeken!
Met de nieuwe functies heeft u sneller toegang tot gegevens om uw advertenties, site-inhoud en conversies te optimaliseren.
De nieuwe Analytics versie biedt:
- Real-time rapportage (live meekijken wat er op uw site gebeurt)
- Meerkanaals trechters (30 dagen terugkijken voordat bezoekers een conversie genereerden of een aankoop deden)
- Mobiele rapporten (beter inzicht in de manier waarop mobiele bezoekers interactie aangaan met uw site)
- AdWords-rapporten per apparaat (verschil zien tussen campagnes op tablets en op mobiele apparaten)
Voeg de Analytics code toe aan uw eigen site
Om Google Analytics te kunnen gebruiken heeft u een Google-account nodig waarmee u een code kunt opvragen die op elke pagina van uw site hoort komen te staan.
Deze code kan door uw webbureau worden geïmplementeerd. Let wel dat u ten alle tijden uw eigen Google-account gebruikt om de code aan te vragen!
Dee mogelijkheid bestaat om andere gebruikers toe te voegen om de statistieken te bekijken en/of uw account te beheren.
Mocht u nog vragen hebben of hulp nodig hebben bij de implementatie van de Analytics code neem dan vrijblijvend contact op!